ניהול נכסים מסחריים

הנדל"ן המסחרי כולל עסקים שונים ומגוונים – החל ממשרדי הייטק ועד למבני תעשייה, רשתות רשת גדולות או עסקים משפחתיים קטנים, בשטחים שונים הנעים בין 60 לכ-12,000 מ"ר. האתגרים הניהוליים עבור בעלי נכסים מסחריים הינם גדולים ומורכבים. למרבה המזל ישנן חברות ניהול נכסים שבעזרתן מערכת היחסים בין בעל הנכס לשוכרים ניתנת לניהול נכון בצורה שוטפת ומקצועית.

כמה זה מסובך לנהל נכס מסחרי?

בעוד שניהול נכס מסחרי נראה פשוט – החוזה נחתם, השוכר נכנס לעסק ובעל הבית גובה מדי חודש את דמי השכירות – ישנם אינספור מרכיבים משפטיים, פיננסיים ואנושיים בהם יש לטפל באופן שוטף. ניהול הנכס לבדו, במיוחד במקרים בהם ישנו שטח משותף גדול בבניין מרובה שוכרים, יכלול הכל משירותי אבטחה ועד ניקיון, גינון, תיקוני אינסטלציה, פינוי אשפה ומערכות מיגון אש. על מנהל הנכס, בליווי עובדי שירות רבים, ובכלל זה עובדים קבועים במקום – לצד עובדים חיצוניים, מוטלת המשימה לשמר את השקעת הנדל"ן של הבעלים על ידי שמירה על סביבה נוחה ויעילה עבור כל שוכר ושוכר בבניין.

 

לכל השירותים הללו יש כמובן מחיר, בדמות עלויות תפעול, שרוב השוכרים משלמים לרוב כתוספת תשלום על התשלום החודשי. גם דמי ניהול הנכס הם חלק מהעלויות הללו, כך שגם אם בעל הנכס שוכר חברת ניהול נכסים מסחריים, ניתן לטעון שהשוכרים צריכים לשלם עבור הניהול הטוב ביותר שהם יכולים להרשות לעצמם מכיוון שזה שירות שהם המרוויחים הגדולים ממנו. לצורך העניין, בעל הנכס יכל להגיע פעם בחודש רק לצורך הגבייה ובזה היה נגמר העניין אלא שהשוכרים לא היו מקבלים את מגוון השירותים הרחב שהם נהנים ממנו כשנמצאת במקום חברת ניהול נכסים מסחריים.

ניהול נכסים מסחריים

השירותים הניתנים על ידי חברת ניהול נכסים מסחריים

הניהול הפיזי של הנכס הוא רק חלק קטן מהשירותים הניתנים בדרך כלל על ידי חברת הניהול. מרכיבים נוספים של ניהול נכס מסחרי כוללים: גביית דמי שכירות, ניהול השכירויות, קשרי שוכרים, התאמת תקנות הבנייה לתקני הבטיחות העירוניים, ביטוח הולם, דיווח כספי שוטף למשכיר, פיקדון, עמלות, מיסים, הערכת שווי הנכס פעם בשנה, העברת דמי שכירות לבעלי הנכס. הנכס יכול לממש החזר על ההשקעה במינימום מעורבות ישירה ובמינימום פיקוח מצד בעל הנכס. מעניין לציין כי במדינות רבות, נכס מסחרי מהווה סוג של הון וככזה, בעליו זכאי להטבות מס מסוימות שהופכות אותו לאחזקה אטרקטיבית. במקרים מסוימים, נטל המס על נכס מסחרי יכול להיות נמוך מרכוש אישי כגון מכוניות או בתים (החוקים המסדירים מיסוי משתנים ממדינה למדינה וישנם סוגים שונים של משטרי מס עבור נכס מסחרי בהתאם לחוקי המס הספציפיים במדינה).

 

 

לסיכום, כבעל נכס, יש לך אחריות רבה. אחד הדברים החשובים ביותר הוא בחירת חברת ניהול נכסים נכונה ומתאימה שתטפל בכל הצרכים שלך. אם אתה לא זהיר, זה יכול להיות קל לבחור חברה שלא רק לא תעמוד בציפיות שלך, אלא גם תוריד מערך הנכס שלך. אין להפריז בחשיבותה של חברת ניהול הנכסים להצלחת הנכס שלך כהשקעה. לכן כל כך חשוב לבחור בחברת ניהול המספקת את כל השירותים, וידועה במתן שירות איכותי ומוצלח.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

היתר בניה – גרמושקה

סקירה זו צוללת לתהליך הסבוך של קבלת היתר בנייה או 'גרמושקה' בישראל. הוא מציע ניתוח מעמיק של חשיבותו, הצעדים המעורבים, האתגרים העומדים בפניהם ופתרונות אפשריים.