היכן ניתן למצוא נדל"ן מסחרי במרכז הארץ בעלויות סבירות?

מחפשים להרחיב את הפעילות העסקית שלכם במרכז הארץ ולמצוא לשם כך שטח נדל"ן מסחרי להשכרה בעלויות הסבירות? המדריך הבא בהחלט יכול לסייע לכם בנושא – קראו כאן על הפרמטרים והשלבים המרכזיים בדרך למציאת הנכס המתאים.

הצעד הראשון בתהליך הוא לחקור את השוק. הקדישו זמן מתאים לחקור את מצב הנדל"ן באזור המיועד, לזהות מגמות ולחקור את עלויות השכירות באזורים דומים נוספים. ישנם כיום לא מעט אתרים ברשת אשר מאפשרים חיפוש אונליין של מציאת נדל"ן מסחרי להשכרה באזורים שונים ברחבי הארץ ובאתרים אלו תוכלו גם באמצעות מסננים שונים לצפות בתמונות של הנכס והאזור, להשוות מחירים ולמצוא את הנכסים הרלוונטיים ביותר עבורכם. חשוב לזכור, כי יש גם "חיים" ונכסים טובים מחוץ לתל אביב וזה בדיוק הזמן לגלות נכסים מסחריים, משרדים, שטחי מסחר ותעשייה באזורים אחרים ואטרקטיביים במרכז הארץ דוגמת רחובות, ראשון לציון וראש העין.

לקבוע תקציב רלוונטי
כאשר מדובר בהגדרת תקציב מתאים לטובת השכרת נדל"ן מסחרי, חשוב לבצע את המחקר היטב ולהבין את מגמות השוק באזור המבוקש. קחו בחשבון את המיקום, סוג הנכס, תקופת החוזה ואת תעריפי השכירות המקובלים כיום באזור הרלוונטי. השתמשו כאמור במשאבים מקוונים להשוואת עלויות השכירות באזור כדי לקבל הבנה טובה יותר של אילו נכסים זמינים בטווח המחירים שלכם. בנוסף, קחו בחשבון עלויות נלוות נוספות כגון תחזוקה ושירותי ניהול בעת הגדרת התקציב.

להגדיר דרישות ברורות
באם בחרתם להיעזר בשירותיהם של סוכנים או משרדי תיווך, חשוב מאוד להגדיר בצורה ברורה איזה סוג של מסחרי אתם צריכים, כמה עובדים צפויים לשהות בנכס ביום נתון וכמה שטח דרוש לכם. חשוב גם להגדיר ולדרוש בנוגע למרכיבים נלווים נוספים כגון חנייה, אבטחה ועוד.

להכיר את העלויות הנלוות
כאשר אתם מחפשים נדל"ן מסחרי במרכז הארץ, מעבר לעלות הנכס עצמו, חשוב גם לקחת בחשבון ולהכיר את העלויות הנלוות הצפויות כמו ארנונה, מיסים ושאר תשלומים נלווים לרשויות דוגמת אגרת שילוט, שעלולים להיות חלק בלתי נפרד מהייעוד המסחרי של הנכס.

לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן
כן, ידעתם שזה יגיע אבל אין מנוס מאיכות המיקום שלכם, עבור העובדים ו/או לקוחות. כדאי לוודא שהנכס המיועד שלכם נגיש לכל, נמצא באזור שיש בו גישה נוחה לתחבורה ציבורית, רכבים פרטיים ובהתאם לצורך גם עבור כלי רכב מסחריים גדולים כמו משאיות לטובת פריקה ציוד, סחורה וכו'. בנוסף, עליכם לוודא שהלוקיישן נחשב לבטוח יחסית ובעל מוניטין טוב, כלומר שהאזור המדובר לא סובל חלילה מגל פריצות או ונדליזם כזה או אחר של גורמים עוינים.

 

לקרוא היטב את השורות הקטנות
הקפידו תמיד לקרוא בעיון את כל התנאים וההגבלות בכל הסכם אליו אתם נקראים בדרך. חשוב להבין בדיוק למה אתם מסכימים לפני שחותמים על חוזה שכירות ולמנוע מחלוקות בלתי צפויות בהמשך הדרך. הקפידו לקרוא בעיון כל סעיף בהסכם ולשאול כל שאלה שעולה לגבי התנאים השונים כאשר תמיד טוב להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה בתחום בדיני חוזים ונדל"ן. כך למשל כדאי ליישר קו אל מול בעל הנכס לגבי תחזוקה שוטפת ותיקונים שונים בעת הצורך, להבין כל מגבלה שקיימת, אם קיימת, לגבי השימוש בנכס, אם קיימות הגבלות על סוג העסק שניתן לנהל או הגבלה על מספר האנשים שיכולים להיות במקום בכל זמן נתון וכו'.

 

ולסיום, צאו מאזור הנוחות…
אמרנו בראשית הדברים כי יש גם נכסים טובים מחוץ מתל אביב ואזור לב גוש דן, אז כן בהחלט חשוב להכיר בעובדות, במיוחד אם מחפשים עלויות סבירות, לדעת לצאת מאזור הנוחות הרגיל ולהבחין שיש מציאות בערים אחרות במרכז הארץ, כאשר אחת האופציות האטרקטיביות היא ראש העין, עיר המתפתחת ומתרחבת בשנים האחרונות ולאפשרויות הנדל"ן המעניינות שהיא מציעה. בין היתר תוכלו למצוא בעיר את "פארק אפק" המציע שטחי נדל"ן ומשרדים להשכרה במבנה מרשים באזור התעשייה של העיר, פארק אשר מתוחזק ומנוהל בסטנדרטים גבוהים ע"י חברת הנדלן המניב גב-ים. בין שוכרי המשרדים בפארק ישנם מגוון בתי עסק ושוכרים הנחשבים לאיכותיים מאוד מה שמעיד על רמת המבנה, הלוקיישן והתנאים במקום ויכול להבטיח סביבת עבודה נוחה ופרודוקטיבית.

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

היתר בניה – גרמושקה

סקירה זו צוללת לתהליך הסבוך של קבלת היתר בנייה או 'גרמושקה' בישראל. הוא מציע ניתוח מעמיק של חשיבותו, הצעדים המעורבים, האתגרים העומדים בפניהם ופתרונות אפשריים.