התקנת קודן לשער – שאלות ותשובות

מדוע בעצם מומלץ להתקין קודן לשער?

במאמר זה נבחן בדיוק מה תפקידו של הקודן, מי זקוק לשירות של קודן לשער כולל התקנה, ומה היתרון של שיטה זו על פני שיטות פתיחת שערים אחרות. בתור התחלה – העובדה שלא צריך לשאת איתנו מפתח כדי להיכנס לחצר הבית מהווה את היתרון הבולט ביותר בהתקנת קודן לשער כניסה.

האם אי פעם שכחת את המפתח בבית או ברכב? או שנשבר לך המפתח או שהוא נתקע בדלת? התקנת קודן תשחרר אתכם מהתלות במפתח לפתיחת השער, ותאפשר פתיחה של השער בלחיצה על שילוב קבוע מראש של מקשים.

כמו כן שער עם קודן היא שיטה להגבלת ובקרת גישה המתאימה גם למקומות עם מספר רב של אנשים כגון משרדים או בניינים רבי קומות כשבמקרים נדירים יותר זה רלוונטי גם לצמודי קרקע במידה ויחידות דיוק רבות עושות שימוש בשער כניסה משותף.

אלו השאלות הפופולריות שנתקלנו בהן לאחרונה לגבי התקנת קודן לשער:

כיצד נקבע המחיר עבור התקנת הקודן בשער?

הצעת המחיר שתקבלו תכלול לרוב את עלות הקודן, המנעול החשמלי וכו' (עלות החומרים). הצעת המחיר כמובן תכלול גם את העבודה עצמה והערכת זמנים להשלמתה.

 

כמה זמן לוקח להתקין קודן שער?

עניין של בין 60 ל 120 דקות, זה תלוי מאוד בסביבה של השער – האם ואיזו תשתית קיימת, האם צריך להקים תשתית של חשמל – מהו החוזק הדרוש מהשער עצמו והאם התשתית הפיזית סביבו קיימת? (במקרים מסוימים נדרשת יציקת בטון כדי להניח יסודות עמוקים ויציבים עבור השער. כל שהעבודה במידה ואין תשתית קיימת כלל עשויה להגיע לאזור ה 10 שעות ברף העליון. אם לעומת זאת התשתית קיימת, השער קיים, ורק נדרשת התקנה של קודם לשער – במקרה כזה הצפי הוא לסיים את ההתקנה תוך כשעתיים גם פה נשאלת שאלה של נגישות וקירבה לחשמל. בנוסף לכך זמן ההתקנה מושפע מטבע הדברים גם מרמת המומחיות והניסיון של הטכנאי.

 

כמה עולה קודן לשער ללא התקנה?

להבדיל משירות של קודן לשער כולל התקנה – קודן נטו ללא התקנה הוא מכשיר שניתן להשיגו בטווח שבין 200 ל-500 שקל, תלוי ביצרן, ברמת העמידות של הקודן ובפונקציונליות שלו.

קודן לשער כולל התקנה

 

איך משנים קוד לקודנים?

ברכישת הקודן תקבלו מסמך עם הנחיות כיצד לשנות את הקוד. מסמך זה חשוב ויש לשמור למקרה שיהיה צורך בו בעתיד. מנקודת מבט טכנית, יש צורך להיכנס למצב תכנות על ידי הזנת רצף של מספרים.

האם ניתן להתקין קודן על שער ללא חשמל?

פתרונות מהסוג הזה הינם פחות נפוצים אך הם קיימים בהחלט – חלקם פועלים על קו טלפון, קצת כמו מכשירי אינטרקום.

פעולות הכנה להתקנת קודן לשער

לפני התקנת קודן לשער כניסה יש לוודא שהשער תואם לקודן ושהקודן מוגדר כהלכה. ראשית, בדוק אם הקודן לשער הוא קודן שאינו דורש חשמל להפעלתו (כלומר, כזה המופעל על בסיס קו טלפון או כזה המופעל באמצעות סוללות). יש לוודא כי התקנת קודן לשער כניסה נעשית בצורה אסתטית, ללא חוטי חשמל שיצוצו ליד הקודן. פעולת חציבה אם נדרשת, צריכה להיעשות בצורה מדויקת ונקייה ככל האפשר.

מה עוד כדאי לדעת על התקנת קודן?

כדאי לבקש שיותקן אצלכם קודן אנטי-ונדלי – קודן מסוג זה נחשב לעמיד הרבה יותר מקודן פלסטיק פשוט. החשיבות לכך גבוהה מכיוון שהקודן ממוקם בחוץ וחשוף למזג האוויר המשתנה. זה אומר שהקודן צריך להיות מסוגל לפעול בכל תנאי מזג האוויר, וזה יכול להיות אתגר. בקש מהמתקין הצעת מחיר על חיישן קרבה, ייתכן שאופציה זו תתאים לך יותר. חיישן קרבה הוא מכשיר המשתמש בשבב עם פס מגנטי מקודד לפתיחת שער. ודאו שאתם יודעים איך לפתוח את השער, שכן יש מנעול חשמלי עם לשונית, אבל יש גם מנעול אלקטרו-מגנטי שפועל באמצעות משיכה מגנטית. השיטה המועדפת לאבטחת שערים חיצוניים היא התקנת מנעול חשמלי. אם כבר החלטתם להתקין קודן בשער הכניסה שלכם, אולי כדאי לבדוק התקנת מערכת אינטרקום שלמה עם רמקולים ומיקרופונים ואפילו מצלמה.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

היתר בניה – גרמושקה

סקירה זו צוללת לתהליך הסבוך של קבלת היתר בנייה או 'גרמושקה' בישראל. הוא מציע ניתוח מעמיק של חשיבותו, הצעדים המעורבים, האתגרים העומדים בפניהם ופתרונות אפשריים.