שיפוץ חידוש ואיטום מעטפת בניין

מה זה חידוש מעטפת בניין ומה כולל התהליך?

השיקום או החידוש המלא של מעטפת הבניין של חזית הבניין תלוי במידה רבה במצבו של אותו מבנה ספציפי – כלומר עד כמה הוא רעוע ובלוי. מה שעוד חשוב כאן הוא סוג השיפוץ ורמת הגימור שבעלי הנכס רוצים להשיג, הן מבחינת התיקונים שברצונם לכלול בתהליך (איטום, טיפול בסדקים וליקויי אבטחה) והן מבחינת הפן האסתטי וכמה שהם רוצים להשקיע בו.
 

בעת שיפוץ בניין, יש להתמודד עם תהליכים רבים ושונים

  • השגת האישורים הדרושים להתחלת התהליך – הן מהרשויות והן מדיירי הבניין.
     
  • תיקון מעטפת חיצונית – תיקון הקירות החיצוניים נדרש כדי למנוע ליקויים וסכנות.
     
  • ביצוע איטום חיצוני לקירות – שלב קריטי בשמירה על רמת החיים של הדיירים. שמירה על שלמות תשתית המבנה כוללת את איטום הקירות החיצוניים.

    אם אתה אוטם ומבודד את הקירות החיצוניים של הבניין שלך, הם יכולים לספק הגנה הן מפני דליפות והן מפני השפעות תרמיות. זה גם יעזור לשמור על החום בחודשים הקרים יותר, כמו גם לשמור על אווירה קרירה יותר בחודשים החמים יותר.
     

  • עיבוי, שיקום וחיזוק עמודי הבניין – חיזוק המבנה כולל טיפול במתכת ובטון.
     
  • סילוק חלודה על ברזל חשוף ותיקון בטון נופל חלקית – חלודה על גבי ברזלים חשופים וחלקי בטון רופפים – שני אלו מהווים לא רק מפגעים אסתטיים אלא גם מאיצים את הזדקנות המבנה ועלולים לפגוע בחוסן התשתית ועל כן רצוי לטפל בבעיות אלו בהקדם האפשרי.
     
  • מריחת טיח – מריחת טיח על גבי הקירות החיצוניים של המבנה מעניקה למעטפת הבניין אחידות ומראה חלק, אסתטי וחדש.
     
  • איטום גגות – קל לשכוח את איטום הגג שלך. זה צריך להיות בראש סדר העדיפויות אם לא בוצע איטום בשנים האחרונות.
     
  • שכבת טיח גמר – בסיום שיפוץ מעטפת הבניין ומריחת שכבת בסיס מתאימה, ניתן לבצע שכבת פריימר גמר לבחירת הלקוח בגוונים רבים להשגת מראה ייחודי יותר לחזית הבניין.
     
  • שיפוץ חניה / חניון – במיוחד אם החניון נמצא מתחת בקומת הקרקע מתחת לדירות, אבל גם במקרים בהם ישנו חניון צמוד למבנה שנראה ישן ומוזנח, שיפוץ עשוי לפתור את הבעיה לשנים קדימה.
     
  • חידוש הגינה – לא חובה, אבל שימושי ומועיל בהחלט, לטובת מראה מרשים של בניין מטופח ומתוחזק היטב.
     
  • שיפוץ פנימי – לעיתים יש צורך לחדש למשל את חדר המדרגות שעלול לסבול מבלאי ואף ליקויי בטיחות. יתכן שהלובי זקוק לרענון ו/או שהמעלית ישנה מדי ויש צורך להחליפה. כמובן ששיפוצים פנימיים יכולים להתקיים אך ורק כשיש קונצנזוס בין הדיירים והסכמה רחבה לכך.

כל הפריטים המוצגים לעיל נכללים בפרויקט שיפוץ טיפוסי, אבל בסופו של דבר ההחלטה הזו תלויה בלקוח ובמה שהכי טוב לבניין המסוים שלו.
 

חידוש מעטפת בניין משותף

במקרים בהם עסקינן בבניין משותף, חידוש מעטפת בניין מצריכה קבלת את הסכמת רוב הדיירים – כלומר לפחות חמישים ואחת אחוזים מדיירי הבניין – או בעלי הדירות צריכים לשבת עם הקבלן והאדריכל ולהסכים על התהליך והתקציב. הם גם צריכים לקבל החלטה לגבי מה בדיוק צריך לעשות, ובין היתר לבחור איזה סגנון הם רוצים להעניק לחזית ו/או מעטפת הבניין.
 

עלות התיקון והשיפוץ של מעטפת הבניין משתנה בהתאם למגוון גורמים, כמו גיל ומצב החומרים שכבר נמצאים בשימוש

אחת הסיבות שקשה לתת הערכת מחיר לשיפוץ מעטפת בניין היא משום שכל בניין שונה בהתאם למבנה, בידוד, יעילות אנרגטית וכו'.

מיקום הבניין יכול גם להשפיע על המחיר. ריבוי מרפסות בנכס מייקר את המחיר. כמו כן, תוספות מיוחדות כמו למשל, הוספת מרפסות כחלק מתהליך השיפוץ – אלו דברים שיכולים להאריך את משך זמן הפרויקט כמו גם להוביל לעלויות גבוהות יותר של השיפוץ. בנוסף, המחירים משתנים גם בהתאם לסוג המהנדס, הקבלן והאדריכל שתבחרו וכן חומרי הגלם שנעשה בהם שימוש.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

היתר בניה – גרמושקה

סקירה זו צוללת לתהליך הסבוך של קבלת היתר בנייה או 'גרמושקה' בישראל. הוא מציע ניתוח מעמיק של חשיבותו, הצעדים המעורבים, האתגרים העומדים בפניהם ופתרונות אפשריים.