מנועי בעירה הם מנועים המשתמשים בחמצן לשריפת דלק. במנועים אלו מערבבים דלק עם אוויר בתא בעירה ומציתים אותו. החום מהדלק הבוער משמש להפקת קיטור המניע טורבינה או תיבת הילוכים, שמניעה לאחר מכן את בוכנות המנוע.
מהם מנועי בעירה והאם הם נפוצים?
מנועי בעירה הם סוג המנוע הנפוץ ביותר בשימוש בכלי רכב כיום. הם משמשים גם בתחנות כוח נייחות, כמקור לחימום וקירור ולמטרות נוספות.
מנועי בעירה פועלים על ידי שריפת דלק באמצעות מחמצן (בדרך כלל אוויר) כדי לייצר חום, אשר יוצר לחץ המופעל על הבוכנות המסובבות את גל הארכובה. זה מסובב את הציר או הציר של המנוע, שיכול לשמש לייצור חשמל או תנועה מכנית.
הצטברות פיח הסבר: היסודות של איך זה גורם לנזק למנוע
הצטברות פיח במנוע היא הסיבה השכיחה ביותר לנזק למנוע במנועי בעירה. זה מהווה דאגה מרכזית עבור תעשיות רבות מכיוון שהוא יכול להוביל לצריכת דלק מוגברת ולירידה בביצועי המנוע.
פיח מצטבר במנועי בעירה מכיוון שכאשר יש מחסור בחמצן, תהליך הבעירה הלא שלם מייצר חלקיקי פיח העשירים בפיח ולכן יש צורך בחומר לניקוי פיח במנוע. כאשר חלקיקים אלו מצטברים, הם יוצרים משקעים על דפנות הצילינדרים והשסתומים אשר עלולים להוביל להפחתת ביצועי המנוע ולצריכת דלק מוגברת.
הצטברות פיח היא בעיה שכיחה במנועי בעירה. זה יכול להוביל לנזק למנוע ולהפחית את יעילות המנוע. פיח מצטבר כאשר דלק נשרף בצורה לא מלאה. זה קורה כאשר אין מספיק חמצן זמין כדי לשרוף את הדלק לחלוטין או כאשר יש יותר מדי שמן על טבעות הבוכנה.
מהי הצטברות פיח של מנוע בעירה?
הצטברות פיח במנועי בעירה היא בעיה רצינית, מכיוון שהיא עלולה להוביל לכשל במנוע.
הצטברות פיח יכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל איכות הדלק וגיל המנוע.
חשוב לנקוט בצעדים למניעת הצטברות פיח במנועים בהקדם האפשרי.
הצעד הראשון הוא לוודא שאתה משתמש בדלק איכותי שאינו מכיל זיהומים או מזהמים.
אתה צריך גם להשתמש בתוסף כמו מאיץ אוקטן, שעוזר להסיר משקעי פיח מהמנוע שלך.
הצטברות פיח במנועי בעירה היא בעיה נפוצה שניתן לפתור בכמה צעדים פשוטים.
הצטברות פיח יכולה להתרחש ממספר סיבות. הנפוצים ביותר הם:
– הדלק לא נשרף לחלוטין ומשאיר פחמימנים לא שרופים בפלט
– גזי הפליטה אינם מתערבבים היטב עם האוויר הנכנס, ולכן הם אינם נשרפים כפי שהם צריכים להיות
– חוסר דלק או חמצן, מה שמוביל לבעירה לא מלאה של דלק ולעלייה בפליטת פיח